Wednesday, August 24, 2016

gigi dan tulang anda kuat ke?


assalamualaikum semua~)

ada tak antara reader saya harini rasa gigi dia rapuh? selalu patah? nampak tak sihat dan kuat?ada tak? ada tak? ada jugak tak alami masalah tulang rapuh?osteoporosis ada? haaa banyakkan soalan tu..hehe


kalau ada yang alami masalah yang saya nyatakan tadi tu, elok baca sampai habis entry saya harini...sebenarnya saya nak share bagaimana  kalsium boleh membantu untuk menguatkan tulang dan gigi kita.kalsium ni sebenarnya sejenis garam galian yang sangat penting unuk tulang, gigi, rambutdan juga kulit tau. ia juga merupakan garam galian yang paling banyak dalam badan manusia dan simpanan kalsium terbanyak adalah pada tulang dan gigi manakala yang lainnya dalam sel saraf, darah, tisu dan cecair badan yang lain.

untuk pengetahuan anda, tulang dan gigi kita ni struktur hidup. boleh mengalami kehilangan tisu namun boleh juga membentuk tisu itu semula, sebab tu kalau patah tulang, boleh bersambung balik. walau bagaimanapun,tanpa makanan yg seimbang dan mempunyai sumber kalsium yang tinggi, badan kita mungkin tidak dapat mengekalkan struktur gigi dan tulang yang sihat dan kuat.

Keperluan kalsium ni berbeza untuk setiap keadaan dan peringkat umur. ibu hamil dan manyusukan memang perlu lebih kalsium. anak-anak yang tengah nak membesar pun perlukan lebih kalsium.. Kalau kurang kalsium dalam badan, makin cepat la tulang dan gigi akan rapuh tau. macam saya dulu masa pregnant, memang terasa sengal-sengal gigi. rupanya tu salah satu tanda kurangnya kalsium dalam badan.

macam mana nak pastikan kita dapat bekalan kalsum yang mencukupi? nak dapatkan kalsium ni memang tak ada cara lain kecuali melalui makanan yang kita ambil. contoh makanan yang tinggi kalsium adalah susu dan produk tenusu macam cheese, yogurt, dan lain-lain.


selain daripada makanan, kita juga boleh mendapat kalsium melalui supplement. ada pelbagai jenis supplemen kalsium di pasaran. yang membezakan antara satu sama lain adalah kandungan kalsium di dalam setiap tablet dan kandungan tambahan dalam supplement tu.

macam saya dulu memang mula jatuh cinta dengan shaklee dari supplement kalsium shaklee ni atau nama glamernya OSTEMATRIX.

Image result for ostematrix

ostematrix bukan sahaja mengandungi kalsium namun juga mengandungi magnesium dan juga vitamin D yang membantu menyerap kalsium dengan lebih baik. dengan pengambilan sebanyak 4 biji sehari sahaja telah cukup untuk menampung keperluan kalsium anda,

kalau tak suka minum susu tu, memang terbaik ambil ostematrix ni. bukan sahaja dapat menguatkan gigi dan tulang. sakit lenguh badan pun semua hilang bila makan ostematrix. tidur pun lebih lena.

kalau anda risau takut gigi n tulang rapuh, haaa meh cepat2 order ostematrix. bulan ni ada prmosi tau. beli 6 botol dapat percuma 1 botol.

tawaran sehingga 31 Ogos sahaja. jangan lepaskan peluang!




rujukan : http://panduanpercuma.info/kesihatan/1702/jisim-tulang-merosot/

Inginkan supplements terbaik untuk keluarga dan sahabat tersayang?
Nak dapatkan side income 3-4 angka sebulan hanya dengan bisnes dari Shaklee?

Jom Hubungi Nana untuk :

♥ FREE CONSULTATION ♥
♥ THE BEST BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE ♥

Masukkan ID Nana sebagai penaja : 913464 jika anda ingin mendaftar keahlian secara ekspress (Express Enrollment) "Join Now" di www.shaklee.com.my

Aina Suraya Aris
Shaklee ID : 913464
ainasuraya.as@gmail.com
012-784 2702 (sms/WhatsApp)
COD Area KAJANG - BANGI - SERDANG - PUTRAJAYA